Dag 2 - Reisverslag uit Tirana, Albanië van jongerenwerkvakantie2013 - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Tirana, Albanië van jongerenwerkvakantie2013 - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Sandra

16 Augustus 2013 | Albanië, Tirana

Donderdag 15 augustus, onze eerste werkdag.
Na het weinige slapen door het onweer, gingen de eerste om zes uur uit bed om brood te halen en zij ontdekten dat de stroom was uitgevallen en we zonder stromend water zaten. We konden niet meer douche, geen tanden poetsen en de toilet niet meer doorspoelen. Toch gingen ze maar lopend naar de bakker, waar de broodmachines het gelukkig nog wel deden. Op de terugweg kwamen ze onze buschaffeur tegen, waardoor we keurig om half acht aan het ontbijt zaten. Dit ging voor de een wat soepeler dan voor de ander, want sommige waren na de eerste nacht al brak. Dat belooft wat voor de rest van de week...
Ongewassen zaten we om kwart over acht in de bus richting het schooltje. Hier ging iedereen enthousiast aan het werk. Eerst werden alle lokalen geschuurd en werd er een laag primer aangebracht op de muren en het plafond. En na lang prutsen met de radio hadden we gelukkig ook nog een gezellig muziekje. Na de pauze zijn de laatste lokalen geprimed en is er in sommige lokalen al de eerste laag verf aangebracht. Om twaalf uur zijn we teruggegaan naar de zusterpost om te eten, te slapen of te genieten van de zon. Dit was alleen van korte duur, want om half drie stonden we weer hard met z'n allen te verven. Gelukkig was het bewolkt, waardoor het niet al te warm was.
Om zes uur waren alle lokalen en de gang geschuurd en geprimed, op een paar lokalen na stond ook de gehele benedenverdieping in de eerste laag verf en onze drie tegelzetters- Hidde, Mike en Dick- hadden de laatste wc-muur betegeld.
Eenmaal terug op de zusterpost kon er gelukkig gedoucht worden. Vooral de meisjes waren hier erg blij mee, want hun haren voelden aan als touw. Maar Jaap, die was er nog wel het meest blij mee. Terwijl de hele groep namelijk al een half uur klaar zat voor het eten en er extra water bij de satesaus gedaan moest worden om het warm te houden, stond Jaap nog steeds onder de douche. Na het eten en corveeen verschenen de pakjes kaarten op tafel en hebben we een paar potjes weerwolven van wakkerdam gespeeld.
Kortom, we hebben een hele nuttige en gezellige dag gehad met als hoogtepunt de schildpad die ons om zes uur verwelkomde zusterpost.

• 16 Augustus 2013 - 09:21

Jantine:

Ha lieve mensen in Albanië (en allerliefste Jeanine),
    Goed om te lezen hoe het met jullie vergaat. We volgen jullie graag.
    Succes met het werken en veel plezier met elkaar.

Liefs van Jantine

• 16 Augustus 2013 - 09:24

Jantine:

Leuke foto's! Er wordt al hard gewerkt, zo te zien.
    Jeanine, zuinig zijn met de verf, hoor. Die hoort toch op de muren?

Ps. Je vader is de oplader kwijt?????

• 16 Augustus 2013 - 09:27

Coby Van Geest:

Goed te zien hoe lekker jullie bezig zijn! Het ziet er gezellig uit Geniet ervan met z'n allen.
    Doen wij ook, Carla en ik gaan lekker een weekendje genieten!
    Tot het volgende bericht.

Groeten,
    Coby (speciaal voor de 2 van Geesten)

• 16 Augustus 2013 - 10:05

Marianne V.d.vijver:

Hallo harde werkers in albanie ,leuk om jullie te volgen ik wens jullie heel veel werkplezier leuke foto,s allemaal groetjes (speciaal kaylee ,)

• 16 Augustus 2013 - 10:08

TOOS KAUFFMAN:

Goedemorgen Kaylee jullie hebben er neem ik aan al weer wat uurtjes opzitten ,maar wat hadden jullie al een hoop gedaan zeg in een dag hoop dat het niet te warm wordt voor jullie hier is het al een goede temperatuur werkse allemaal groetjes uit de Calsstraat

• 16 Augustus 2013 - 11:51

Ard:

Een goed begin! Jullie schieten al op.
    Jaap, hoef je in Albanie niet zuinig te zijn met water?
    Valt de stroom daar vaak uit?
    Ga zo door!

• 16 Augustus 2013 - 12:54

Willem:

Hallo allemaal (en in het bijzonder Pebbels) zo te lezen zijn jullie kei hard van start gegaan!
    Goed bezig want je weet wat ze zeggen: de eerste klap is een daalder waard. (Ook weer voor Kees want die is heel goed in gezegdes en spreekwoorden) allemaal veel succes verder en vergeet niet te genieten. Groetjes Willem

• 16 Augustus 2013 - 16:44

Gonnie:

Hoi Allemaal,
    Jullie zijn lekker bezig. Ziet er goed uit op de foto's. Misschien soms wat warm, maar ...... rustig aan en stug doorgaan. Geniet van alles. We zijn niet allemaal in de gelegenheid om zo'n ervaring op te doen.
    Voor Sandra: leuk stukje heb je geschreven. herken je erin.... Hier is alles goed. er staan nu "36" :) tassen klaar voor scoutingkamp
    Gr Gonnie

• 16 Augustus 2013 - 18:38

Sonja Dekker:

Hello, fijn om te lezen dat jullie allemaal veilig in Albanië zitten en al vele klussen hebben gedaan :) Enjoy, succes en veel plezier! Groetjes!

• 16 Augustus 2013 - 21:50

Rianne En Wilfred De Zeeuw:

Wat leuk om over jullie activiteiten te lezen en de foto's te bekijken. Van vorig jaar herinner ik me ook lila muren. Is dat hip in Albanie? We wensen jullie veel succes, plezier en doorzettingsvermogen toe.
    Hartelijke groeten van Wilfred en Rianne de Zeeuw

Basisschool Hassan in Fusjë Krujë: In 2013 zal er een basisschool gerenoveerd worden. Dit keer is het de school Hassan in het centrum van Fusjë Krujë. Deze school stond al eerder bij stichting AHA op de lijst voor renovatie. In verband met waterschade veroorzaakt door ernstige overstromingen in december 2010 zou de school worden afgebroken. In 2011 is er daarom gekozen voor een ander project. Aangezien de sloop niet door gaat, is de school dit jaar aan de beurt. Er zullen nieuwe toiletgroepen worden gebouwd, met een corridor naar de school, zodat leerlingen niet buitenom naar het toilet hoeven te gaan. Op de benedenverdieping wordt elektriciteit aangelegd en als er voldoende geld is, ook op de bovenste verdieping. Het is ook de bedoeling in een later stadium het dak te repareren. De jongeren zullen het nodige tegel- en schilderwerk op de benedenverdieping uit gaan voeren. De volgende jongeren gaan in augustus 2013 mee op werkvakantie: Christine Hofland Ferdy van Geest Kaylee Kuijvenhoven Michel Verkade Jose Lock Geert v.d. Sar Marieke v.d Lugt Axel Sekreve Sandra Vreugdenhil Mike de Vries Lenny Noordermeer Hidde Korff Jeanine Meenderink Leiding Werkvakantie: Jaap Schut Dick van Geest Wilco Noordermeer Gerdien Dekker

Actief sinds 05 Maart 2013