Dag 1 - Reisverslag uit Tirana, Albanië van jongerenwerkvakantie2013 - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Tirana, Albanië van jongerenwerkvakantie2013 - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Kaylee

14 Augustus 2013 | Albanië, Tirana

Gisteren was het zover, op naar Albanie! Om half 7 reden we naar schiphol en om kwart over 10 gingen we de lucht in! Voordat we het wisten landden we alweer in Wenen. En aan gekomen in Wenen maakte iemand echt een pracht opmerking: 'Ja, Wenen is echt een mooi land hoor!' Jaja, Wenen is echt een mooi LAND! Uit het vliegtuig gingen we gelijk door naar de gate waar het volgende vliegtuig alweer klaar stond. Nog snel eventjes plassen en we konden het vliegtuig in.We zaten gezellig als groep bij elkaar. We werden in Tirana verwelkomt door de warmte van Albanie en onze Albanese vrienden plus natuurlijk Dick en Jaap. Gelukkig waren ook alle koffers veilig aan gekomen. Met zijn allen in het busje van Willem, onze Albanese busschauffeur, reden we vanaf het vliegveld eerst naar de school waar we de komende week zullen klussen. En inderdaad, die kan wel een lik verf gebruiken. De nieuwe toiletten zijn al geplaatst en zien er prachtig uit. We namen ook nog eventjes een kijkje bij de oude toiletten. Ja, dat maakte wel indruk! Op zijn zachtst uitgedrukt: Heeeeeeeeeeel smerig en het stinkttt!!
Na ons bezoekje aan de school reden we door naar de zusterpost, waar Jaap en Dick de slaapzalen al op orde gebracht hadden. Eventjes een rondje gelopen in de omgeving, naar de containers van AHA. Daar op kussenjacht geweest omdat we kussens te kort kwamen, maar Jaap kreeg de belangrijkste container niet open! Gelukkig konden onze Albanese vrienden dat wel! Toen op naar Nord Park, een heerlijk restaurant met een zwembad! Daar konden we lekker afkoelen, heerlijk na zo'n lange reis. Daarna eventjes lekker gegeten. Rond 10en op huis aan, daar hebben we nog eventjes op het balkon gezeten. Iedereen zocht al snel zijn slaap plek op en het was echt bloedheet. Het werd stil... Maar niet voor lang. Rond kwart voor 1 stond bijna heel de groep in de gang vanwege kei en keiharde onweer! Gelukkig was de bui snel over en konden we weer lekker slapen. Het was de eerste regenbui sinds 3 maanden!

• 15 Augustus 2013 - 17:56

Dinie:

Leuk om jullie zo te kunnen volgen.
    Houd de goeie moed erin met elkaar en maak er iets mooi's van.

Groetjes vanuit het prachtige/natte/klamme/winderig kikkerlandje

• 15 Augustus 2013 - 18:35

Mieke:

Goed en leuk om te zien en te lezen. Succes!!!!

• 15 Augustus 2013 - 18:40

TOOS KAUFFMAN:

Ha die Kaly Wat leuk dat wij met jullie mee kunnen genieten er is in ieder geval heel veel te doen en dat met deze hitte maar dat gaan jullie echt wel voor elkaar krijgen veel succes ,groetjes van de buurtjes

• 15 Augustus 2013 - 19:05

Petra:

Hallo allemaal

Zo de eerste dag zit erop voor jullie wij hopen dat het goed is gegaan.
    Veel succes en heel veel plezier de komende dagen.
    Johan en petra

• 15 Augustus 2013 - 19:50

De Sarren:

Straks gaan jullie thuis nóg meer waarderen! Succes en Geert: straks kun je thuis ook helpen klussen! Groeten van de Sarretjes.

• 16 Augustus 2013 - 00:04

Ard:

Hallo harde werkers!
    Fijn om vanuit Warschau te lezen en te zien dat jullie start goed is.
    Klussen en genieten is een goede combinatie!
    Ik ben benieuwd naar het volgende nieuws.

Groet, Ard

• 16 Augustus 2013 - 08:00

Margret:

heerlijk zo'n buitje voor t stof..(.behalve dan dat je er wakker van word)
    genoeg te doen zo te lezen, succes en maak er een mooi project van!

gr de kuijfies
    Kees: HOOOOIII zegt Joey en de groetjes doen aan Enver (Willem)

• 21 Augustus 2013 - 21:23

Willem:

Hè José, Wenen???

Basisschool Hassan in Fusjë Krujë: In 2013 zal er een basisschool gerenoveerd worden. Dit keer is het de school Hassan in het centrum van Fusjë Krujë. Deze school stond al eerder bij stichting AHA op de lijst voor renovatie. In verband met waterschade veroorzaakt door ernstige overstromingen in december 2010 zou de school worden afgebroken. In 2011 is er daarom gekozen voor een ander project. Aangezien de sloop niet door gaat, is de school dit jaar aan de beurt. Er zullen nieuwe toiletgroepen worden gebouwd, met een corridor naar de school, zodat leerlingen niet buitenom naar het toilet hoeven te gaan. Op de benedenverdieping wordt elektriciteit aangelegd en als er voldoende geld is, ook op de bovenste verdieping. Het is ook de bedoeling in een later stadium het dak te repareren. De jongeren zullen het nodige tegel- en schilderwerk op de benedenverdieping uit gaan voeren. De volgende jongeren gaan in augustus 2013 mee op werkvakantie: Christine Hofland Ferdy van Geest Kaylee Kuijvenhoven Michel Verkade Jose Lock Geert v.d. Sar Marieke v.d Lugt Axel Sekreve Sandra Vreugdenhil Mike de Vries Lenny Noordermeer Hidde Korff Jeanine Meenderink Leiding Werkvakantie: Jaap Schut Dick van Geest Wilco Noordermeer Gerdien Dekker

Actief sinds 05 Maart 2013