Dag 3 - Reisverslag uit Tirana, Albanië van jongerenwerkvakantie2013 - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Tirana, Albanië van jongerenwerkvakantie2013 - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Lenny en Jeanine

17 Augustus 2013 | Albanië, Tirana

Zoals iedere morgen stond de wekker voor de mensen die brood gingen halen erg vroeg (6 uur). Rond deze tijd is het leven in Fushe Kruje al in volle gang. Op weg naar de bakker (het assortiment bestaat uit maarliefst twee soorten brood) stond er een nog levende koe bij de slager, maar die was op de terugweg helaas al gereed om hamburgers van te maken. Zulk vers vlees heeft de AH niet!
In de school zijn we verder gegaan met het verven, waar we gisteren mee waren begonnen. Dit ging letterlijk niet zonder kleerscheuren: de tamelijk opvallende shirrts zijn door iedereen al op de eerste dag met de schaar bewerkt. Vooral Axel was hierin erg creatief. Kaylee en Jose waren lekker handig bezig en waren van mening dat de vloer ook wel een likje verf kon gebruiken. De benedenverdieping begint al ergens op te lijken, mede dankzij de vaste hand van Sandra voor de lijntjes. Niets gaat bovendien onopgemerkt voorbij, omdat Gerdien alles vastlegt op fotocamera of film.
Om 12 uur hadden we wel een siesta verdiend. Terwijl iedereen onder de verf aan de lunch zat, verstoorde Geert de door door zijn stoel te zakken en daarbij z'n drinken over zich heen te gooien. Nadat we weer een beetje bijgekomen waren, vertrokken we om 2 uur weer naar de school om verder te verven. Tussendoor werden we getrakteerd op watermeloen. Axel deed met zijn buitengewoon brede interesse voor andere culturen erg zijn best om contact te krijgen met de plaatselijke bevolking.
's Avonds had Gerdien heerlijke macaroni gekookt en Jaap was zelfs op tijd voor het avondeten. Later op de avond zaten we met z'n allen in een walm van citroen van het muggenspul op ons prive-dakterras spelletjes te spelen. Favoriet is weerwolven van Wakkerdam. Vanaf ons terras konden we genieten van een bruiloft die aan de gang was en tot in de late uurtjes werden we uit onze slaap gehouden door de muziek hiervan. Jaap en Dick konden het niet laten om even mee te gaan dansen.

• 17 Augustus 2013 - 09:21

Margret:

hoiii
    volgends mij gaan jullie als een speer!
    ziet er goed uit (en het dansen van jaap en dick trouwends ook)
    gr de Kuijfies

• 17 Augustus 2013 - 12:07

Ard:

Leuk verslag! Het schiet wel op zo. De helft zit er op.
    Waarom laten al die dames die twee mannen alleen dansen?

• 17 Augustus 2013 - 14:46

Tooskauffman:

Ha dieKAYLEE KOM JE WEL WEER VERFLOOS THUIS DAT JE NOG WEL HERKENBAAR BEN VOOR ONS MAAR WATGAAT HETALWEER HARD DE WEEK IS ZO WEER VOORBIJ IK NEEM WEL EEN BORREL OP JULLIE dINSDAG BIJ DE SLIM .GROETJES VOOR JULLIE.

• 17 Augustus 2013 - 18:49

Annemiek Hofland:

Hoi allemaal!

Leuk om te lezen wat jullie allemaal doen en beleven. Echt super dat jullie dit doen met elkaar! Veel succes nog en ook af en toe nog een beetje genieten he?

Groetjes, Annemiek

• 18 Augustus 2013 - 11:43

Linda:

Oh Oh, wat zijn jullie weer hard aan het werk in die hitte !! Maar al snel resultaat, zie ik op de foto's. Leuke kleur PAARS! Vandaag lekker relaxen op het strand? Geniet er van! Veel succes de rest van de dagen en veel plezier in Casa Betania met de kinderen. Groetjes aan iedereen vanuit Naaldwijk, Linda

• 18 Augustus 2013 - 13:18

Mieke:

Voor
    jou een vertrouwde kleur, Mariek!

• 18 Augustus 2013 - 15:54

Joke:

Lieve Jeanine,
    Leuk om jullie verslag te lezen en te zien wat jullie allemaal doen en beleven.
    Zo te zien is het hard nodig(toiletten) en verrichten jullie goed werk!
    Veel succes en veel plezier en heb het leuk met elkaar!!!
    Maar dat zit volgens mij wel goed!
    Groetjes van oma.opa en Joke.

• 19 Augustus 2013 - 10:26

Ellie En Fam. Bouhuizen:

Fijn dat jullie je zo goed vermaken en respect voor al het werk wat jullie verzetten. Veel succes de komende dagen.
    Dikke knuffel van de meiden voor opa Jaap.

Groetjes, Ellie en de Bouhuisjes

Basisschool Hassan in Fusjë Krujë: In 2013 zal er een basisschool gerenoveerd worden. Dit keer is het de school Hassan in het centrum van Fusjë Krujë. Deze school stond al eerder bij stichting AHA op de lijst voor renovatie. In verband met waterschade veroorzaakt door ernstige overstromingen in december 2010 zou de school worden afgebroken. In 2011 is er daarom gekozen voor een ander project. Aangezien de sloop niet door gaat, is de school dit jaar aan de beurt. Er zullen nieuwe toiletgroepen worden gebouwd, met een corridor naar de school, zodat leerlingen niet buitenom naar het toilet hoeven te gaan. Op de benedenverdieping wordt elektriciteit aangelegd en als er voldoende geld is, ook op de bovenste verdieping. Het is ook de bedoeling in een later stadium het dak te repareren. De jongeren zullen het nodige tegel- en schilderwerk op de benedenverdieping uit gaan voeren. De volgende jongeren gaan in augustus 2013 mee op werkvakantie: Christine Hofland Ferdy van Geest Kaylee Kuijvenhoven Michel Verkade Jose Lock Geert v.d. Sar Marieke v.d Lugt Axel Sekreve Sandra Vreugdenhil Mike de Vries Lenny Noordermeer Hidde Korff Jeanine Meenderink Leiding Werkvakantie: Jaap Schut Dick van Geest Wilco Noordermeer Gerdien Dekker

Actief sinds 05 Maart 2013