Dag 5 - Reisverslag uit Tirana, Albanië van jongerenwerkvakantie2013 - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Tirana, Albanië van jongerenwerkvakantie2013 - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Michel

19 Augustus 2013 | Albanië, Tirana

Vandaag was het zondag en we mochten uitslapen, Heerlijk! Nadat we om 8.00 uur werden gewekt, gingen we ontbijten en na het ontbijt gingen we naar de Rooms-Katholieke mis, waarbij we een Nederlandse pater hadden die vloeiend Albanees sprak. Maar jammergenoeg alleen het welkom heten, de preek en het Onze Vader in het Nederlands deed. Hierdoor konden we niet veel begrijpen van de dienst, maar kregen we nog wel stof mee om over na te denken.
Na de dienst konden we eventjes chillen voorat we naar het strand gingen. Nadat we werden opgehaald door Willem (Enver) en Niko (Besnik) en een rit van een uurtje kwamen we aan op het strand. Hier gingen een paar gelijk de zee in en een paar gingen zonnen. Op een gegeven moment lag iedereen in het water en gingen we overgooien met een bal en 2 frisbees.
Alles zat ons mee voor ons dagje strand. Een niet al te hoge temperatuur, niet al te koud water en geen wolk aan de strak blauwe lucht. Door deze omstandigheden was ons bezoek aan de Albanese kust helemaal goud!
Toen we terug waren op de zusterpost gingen we BBQ-en met behulp van onze Albanese vrienden, Niko en Gierge (Gjergj). Nadat we hadden gesmuld van hun kookkunst en daarvoor hadden geapplaudiseerd, kwam er een stukje voor onze enige echte Japie, vanwege zijn vele jaren inzet voor de stichting AHA. Nadat hij gekleed was in een Albanees folkloristisch kostuum, iedereen geknuffeld had, en geridderd was in de "Orde van de Koperen Leiding" moesten we onze feestelijke activiteiten staken, omdat we moesten corveeen.
Dit stukje is nu ten einde. Morgen komt er weer een ander stukje.
Mazzel!

• 19 Augustus 2013 - 14:55

Margret:

Altijd leuk om effies wat van jullie mee te beleven,maar met die foto's erbij is het nog leuker!
    gr de kuijfies

• 19 Augustus 2013 - 17:27

TOOS KAUFFMAN:

Goed werk Kaylee eerst naar de kerk dan ontspanning dat moet je ook hebben jullie moeten hard genoeg werken super.

• 19 Augustus 2013 - 19:58

Jantine:

Ha lieve Albanië-gangers,

Aan de foto's te zien hebben jullie het goed naar jullie zin.
    De Albanese klederdracht staat Jaap goed, kan hij vaker dragen.
    Succes allemaal weer met het werk en veel plezier met elkaar!

Ps. Bedankt voor de verslagen. Leuk om jullie belevenissen zo te kunnen volgen.

• 19 Augustus 2013 - 21:43

Ard:

Wat hebben jullie weer veel te vertellen en wat spreken de foto's tot de verbeelding!
    Naast werk veel leuke dingen. Dat mag best.
    Het mooiste vind ik toch wel de aandacht die aan Jaap is geschonken. Hij heeft dat echt verdiend!
    We moeten dat woensdagavond in de bus naar huis nog eens overdoen. Natuurlijk moet Jaap dan wel zijn mooie pak aan.
    Tot over twee dagen.

• 19 Augustus 2013 - 22:29

Bert:

Zo te lezen en te zien doen jullie een hoop werk verzetten en hebben jullie ook veel lol !
    Ik had er heel graag bij willen zijn , zo gaaf ziet het er uit.
    Nog even volhouden en tot woensdag.

• 19 Augustus 2013 - 23:49

Rianne En Wilfred De Zeeuw-Oprel:

Fantastisch om over jullie belevenissen, werk, ontspanning en gekkigheid te lezen!
    Groeten aan iedereen, maar speciaal voor Wilco en Lenny. En morgen nog één dagje succes!

Basisschool Hassan in Fusjë Krujë: In 2013 zal er een basisschool gerenoveerd worden. Dit keer is het de school Hassan in het centrum van Fusjë Krujë. Deze school stond al eerder bij stichting AHA op de lijst voor renovatie. In verband met waterschade veroorzaakt door ernstige overstromingen in december 2010 zou de school worden afgebroken. In 2011 is er daarom gekozen voor een ander project. Aangezien de sloop niet door gaat, is de school dit jaar aan de beurt. Er zullen nieuwe toiletgroepen worden gebouwd, met een corridor naar de school, zodat leerlingen niet buitenom naar het toilet hoeven te gaan. Op de benedenverdieping wordt elektriciteit aangelegd en als er voldoende geld is, ook op de bovenste verdieping. Het is ook de bedoeling in een later stadium het dak te repareren. De jongeren zullen het nodige tegel- en schilderwerk op de benedenverdieping uit gaan voeren. De volgende jongeren gaan in augustus 2013 mee op werkvakantie: Christine Hofland Ferdy van Geest Kaylee Kuijvenhoven Michel Verkade Jose Lock Geert v.d. Sar Marieke v.d Lugt Axel Sekreve Sandra Vreugdenhil Mike de Vries Lenny Noordermeer Hidde Korff Jeanine Meenderink Leiding Werkvakantie: Jaap Schut Dick van Geest Wilco Noordermeer Gerdien Dekker

Actief sinds 05 Maart 2013