Dag 4 (deel 1) - Reisverslag uit Tirana, Albanië van jongerenwerkvakantie2013 - WaarBenJij.nu Dag 4 (deel 1) - Reisverslag uit Tirana, Albanië van jongerenwerkvakantie2013 - WaarBenJij.nu

Dag 4 (deel 1)

Door: Gerdien

19 Augustus 2013 | Albanië, Tirana

We zijn nu 4 dagen in in Fusje Kruje en we zijn in de stad bekend als de
"Bandits" uit Holland. Al voor het zevende jaar staat er Band Aid op ons T-shirt, maar door de opvallende kleur en het feit dat de school in het centrum van de stad staat, vallen we waarschijnlijk meer op dan andere jaren. Ons shirt is een collecters item aan het worden. Aannemer Prend spaaart de shirts en ook de baas van het internetcafe kwam na 2 dagen met zijn kleindochter die engels spreekt naar de school om te vragen om een T-shirt. Gelukkig hadden we er nog een paar extra bij ons, dus vanmorgen trok hiij trots het shirt aan en wilde hij op de foto.
Lenny en jeanine zetten ondertussen het verhaal van gisteren op de site. Na een korte stroomuitval lukte het ook weer om wat foto's op de site te plaatsen.
In de school werden ondertussen de handen flink uit de mouwen gestoken. Plafonds en muren in toiletten en kleuterlokalen werden aangepakt. Door de aannmers werd nog znel een deur geplaatst tussen de kleuterafdeling en de overige lokalen.
Omdat we 'smiddags een uitstapje naar Kruje zouden maken werkten we door tot 2 uur en hielden we i.p.v. 1x, 2x pauze, met een lekkere boterham om de ergste homger te stillen.
Uit de autobus van Besnik lekte gisteren een flinke hoevellheid vloeistof, waardoor we vandaag maar beschikten over 1 bus. Best wel lastig omdat er ook nog boodschappen moeten worden gedaan. Jaap en Wilco brachten in de oude mercedes van Prend een inspectiebezoek aan 3 scholen van eerdereprojecten. Nadat ze onderweg wat water hadden gekocht stapte Jaap tter vermaak van de anderen spontaan in een verkeerde mercedes. De boodschappen konden we gelukkig halen in de auto van Prend. Met zo'n grote groep gaan er nu eenmaal heel wat flessen water, sap, fruit, e.d. doorheen.
Met man en macht werd in het laatste uur herg grote en hoge trapportaal voorzien van een frisse laag verf. Toen we om 2 uur de school verlieten om te gaan lunchen was het trapportaal af en lagen we prima op schema met ons werk!

• 19 Augustus 2013 - 11:00

Sonja Dekker:

Hallo allemaal,

Goed hoor, al dat klussen! In Nederland is het vandaag ook klusweer (lees: regen), maar vanaf woensdag gaat het zonnetje weer schijnen! Zet hem op!
    Gerdien: je verschuilt je goed achter de camera, maar kom je zelf ook nog een keer op de foto ;-)?

x Sonja

Basisschool Hassan in Fusjë Krujë: In 2013 zal er een basisschool gerenoveerd worden. Dit keer is het de school Hassan in het centrum van Fusjë Krujë. Deze school stond al eerder bij stichting AHA op de lijst voor renovatie. In verband met waterschade veroorzaakt door ernstige overstromingen in december 2010 zou de school worden afgebroken. In 2011 is er daarom gekozen voor een ander project. Aangezien de sloop niet door gaat, is de school dit jaar aan de beurt. Er zullen nieuwe toiletgroepen worden gebouwd, met een corridor naar de school, zodat leerlingen niet buitenom naar het toilet hoeven te gaan. Op de benedenverdieping wordt elektriciteit aangelegd en als er voldoende geld is, ook op de bovenste verdieping. Het is ook de bedoeling in een later stadium het dak te repareren. De jongeren zullen het nodige tegel- en schilderwerk op de benedenverdieping uit gaan voeren. De volgende jongeren gaan in augustus 2013 mee op werkvakantie: Christine Hofland Ferdy van Geest Kaylee Kuijvenhoven Michel Verkade Jose Lock Geert v.d. Sar Marieke v.d Lugt Axel Sekreve Sandra Vreugdenhil Mike de Vries Lenny Noordermeer Hidde Korff Jeanine Meenderink Leiding Werkvakantie: Jaap Schut Dick van Geest Wilco Noordermeer Gerdien Dekker

Actief sinds 05 Maart 2013