Dag 6 - Reisverslag uit Tirana, Albanië van jongerenwerkvakantie2013 - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Tirana, Albanië van jongerenwerkvakantie2013 - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Marieke

20 Augustus 2013 | Albanië, Tirana

Vandaag begonnen we de dag weer met ons standaard ochtendritueel. Daarna werd de groep in tweeen gesliptst. Ene groep ging boodschappen doen voor de voedselpakketten die daarna werden rond gebracht. De andere groep ging verder klussen in de school.
Het rondbrengen van voedselpakketten was erg indrukwekkend. We kwamen huisjes tegen met alleen een paar banken en kasten meer was het niet. Ook was er een gezin die met z'n vijven in een heel klein hokje wonen.
In de loop van de van de middag na de lunch gingen we de school en ambulance post bekijken waar vorig jaar aan gewerkt is. Daar hebben we even een rondje om de school gelopen. Vervolgens gingen we richting een weeshuis. We gingen daar een waterspelmiddag voor de kinderen doen. Er waren twee rondes: in de eerste ronde werden er bandana's gemaakt, een flessenspel en flessenvoetbal gedaan. De tweede ronde werd er een dansje aangeleerd, was er een waterspel met sponzen en ook weer flessenvoetbal.
De kinderen werden in drie groepen verdeeld en gingen met een van ons mee naar een spel. Het was een Italiaans weeshuis dus alle kinderen spraken helaas geen Engels. Maar toch kwamen we eruit want ze begrepen alles prima!
Toen we klaar waren met de waterspelen gingen we met z'n allen het dansje doen die de kinderen geleerd hebben. Dat was zo gaaf!!! Daarna gingen we met elkaar buikglijden. Eerst de kinderen, daarna wilden de kinderen dat er ook een aantal van ons gingen glijden. Geert stond bij de meisjes helemaal in de spotlights. Hij werd Justin Bieber genoemd door hen. Zo hadden we ook Axel die gauw vrienden maakte met de kinderen.
Daarna liep het uit op een groot watergevecht wat ook super leuk was. Het was een van de warmste dagen dus het was lekker verkoelend. Ook de kinderen vonden dit spektakel helemaal geweldig. Na het watergevecht maakten we nog eeven een groepsfoto. Vervolgens ging iedereen nog een keer apart met een van de kinderen op de foto. Toen was het tijd om afscheid te nemen en gingen we weer richting huis waar we een spghtti maaltijd kregen. 's avonds gezellig spelletjes gedaan en toen was de dag weer om.

• 20 Augustus 2013 - 14:37

Mieke:

Leuk verhaal, Mariek!

Liefs, mam.

• 20 Augustus 2013 - 14:42

Jantine:

Een bijzondere dag, dag 6. Mooi en goed werk!
    Bedankt weer voor het verslag.

• 20 Augustus 2013 - 17:27

Carla:

Wat ziet dat er geweldig leuk uit! Gaaf voor die kinderen, zo'n middag. En zo te zien voor jullie ook. Wij wisten al wel dat Geert veel kwaliteiten heeft(behalve die stoel dan), maar een gouden keeltje zoals Justin Bieber hadden wij nog niet ontdekt. Je bouwt daar wel een reputatie op! Succes nog en een goede terugvlucht. Tot morgen, Carla

Basisschool Hassan in Fusjë Krujë: In 2013 zal er een basisschool gerenoveerd worden. Dit keer is het de school Hassan in het centrum van Fusjë Krujë. Deze school stond al eerder bij stichting AHA op de lijst voor renovatie. In verband met waterschade veroorzaakt door ernstige overstromingen in december 2010 zou de school worden afgebroken. In 2011 is er daarom gekozen voor een ander project. Aangezien de sloop niet door gaat, is de school dit jaar aan de beurt. Er zullen nieuwe toiletgroepen worden gebouwd, met een corridor naar de school, zodat leerlingen niet buitenom naar het toilet hoeven te gaan. Op de benedenverdieping wordt elektriciteit aangelegd en als er voldoende geld is, ook op de bovenste verdieping. Het is ook de bedoeling in een later stadium het dak te repareren. De jongeren zullen het nodige tegel- en schilderwerk op de benedenverdieping uit gaan voeren. De volgende jongeren gaan in augustus 2013 mee op werkvakantie: Christine Hofland Ferdy van Geest Kaylee Kuijvenhoven Michel Verkade Jose Lock Geert v.d. Sar Marieke v.d Lugt Axel Sekreve Sandra Vreugdenhil Mike de Vries Lenny Noordermeer Hidde Korff Jeanine Meenderink Leiding Werkvakantie: Jaap Schut Dick van Geest Wilco Noordermeer Gerdien Dekker

Actief sinds 05 Maart 2013